Veel gestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Mocht het antwoord niet toereikend zijn of zit jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
 
1. Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?
De afleverkosten zijn € 4,05 op elk adres in Nederland. De verzendkosten naar België bedragen € 9,10. Helaas zijn we genoodzaakt voor aflevering op de Waddeneilenden een toeslag te berekenen van €20,00, via een factuur achteraf.
 
2. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Bestellingen die op werkdagen vóór 12.00 uur geplaatst zijn, worden de volgende dag uiterlijk 18.00 uur op het gewenste adres afgeleverd. Bestellingen die wij ná 12.00 uur ontvangen, worden na twee dagen geleverd. Op zondag en maandag bezorgen wij niet. Bestellingen die in het weekend geplaatst worden, zullen dus dinsdag bij jou bezorgd worden. Ook op feestdagen wordt er niet bezorgd.
 
3. Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Natuurlijk kun je zelf aangeven op welke datum je de bestelling afgeleverd wilt hebben. Je vindt deze optie tijdens het bestelproces.
 
4. Kan ik mijn bestelling op een ander afleveradres laten bezorgen?
Natuurlijk kun je jouw bestelling op een ander adres laten bezorgen dan jouw eigen adres. Je vindt deze optie tijdens het bestelproces. Leuk om een ander mee te verrassen.
 
5. Kan ik mijn bestelling ook ergens ophalen?
Natuurlijk kun je jouw bestelling ook zelf ophalen in onze winkel/kwekerij in Wateringen (Ter Laak Orchids). Dit kun je tijdens het bestelproces aangeven. Wij zijn op de volgende tijden geopend: dinsdag t/m vrijdag 10.00 - 17.00u, zaterdag 9.00 - 12.00u.
 
6. Hoe wordt mijn bestelling verpakt?
Kun je planten verzenden? Uiteraard! Home of Orchids heeft een eigen verpakking ontwikkeld, waarmee de planten volledig gefixeerd worden. Hierdoor loopt de plant geen beschadigingen op. En dit ook nog eens in een sfeervolle cadeauverpakking met een praktisch handvat. Zo ben je er zeker van dat jouw bestelling in goede staat wordt afgeleverd.
 
7. Kan ik mijn bestelling terugsturen/retourneren?
Ben je ondanks onze zorgvuldige werkwijze toch niet tevreden? Of heeft zich tijdens het vervoer wellicht een probIeem voorgedaan? Home of Orchids lost het graag samen met je op. Neem in dit geval contact met ons op via het contactformulier.

Bevalt de orchidee je toch niet? Iedere bestelling mag binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Voorwaarde is dat de bestelling in originele en onbeschadigde verpakking wordt teruggestuurd, inclusief de pakbon. Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Na retourontvangst zal het totaalbedrag (incl. verzendkosten) binnen 14 dagen worden teruggestort, mits de bestelling in goede orde retour is gekomen. De verzendkosten voor het terugsturen van de bestelling naar de webwinkel zijn voor rekening van de klant, evenals het risico van zoekraken. Home of Orchids.nl is NIET aansprakelijk voor beschadigde of zoekgeraakte retour gezonden pakketten. Voor meer informatie, zie de Algemene Voorwaarden.
 
8. Kan ik mijn bestelling ook in het buitenland laten bezorgen?
Jouw bestelling kan alleen in Nederland en België bezorgd worden. In andere landen is dit niet mogelijk.