Garantie en klachten

Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling beschadigd raakt tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Klachten betrekkende zichtbare gebreken aan geleverde producten dienen direct na constatering of in elk geval binnen 24 uur na ontvangst, per e-mail of telefoon aan ons te worden gemeld via info@homeoforchids.nl, voorzien van beeldmateriaal.

Home of Orchids biedt de consument bloeigarantie op de geleverde planten, mits de planten op de voorgeschreven manier worden behandeld. Elke aanspraak op garantie komt te vervallen indien de ontvanger de verzorgingstips niet in acht heeft genomen. Gebreken bij een deel van het geleverde geven de ontvanger niet het recht tot afkeuring van de gehele geleverde partij. Indien de klacht terecht is zal het product vervangen worden.

Klachtenprocedure
Ben je ondanks onze zorgvuldige werkwijze toch niet tevreden? Of heeft zich tijdens het vervoer wellicht een probleem voorgedaan? Wij lossen het graag samen met je op. Wij beschikken over een klachtenprocedure en behandelen klachten overeenkomstig deze procedure:

De te leveren producten dienen te voldoen aan de normaal geldende kwaliteitsnormen voor de betreffende producten. Klachten betrekkende zichtbare gebreken aan geleverde producten dienen direct na constatering of in elk geval binnen 24 uur na ontvangst, per e-mail of telefoon aan ons te worden gemeld via info@homeoforchids.nl.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@homeoforchids.nl. Samen zoeken we naar een goede oplossing. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.